Brann signerer en historisk sponsoravtale Foto: Brann Kvinner

Brann Kvinner ruster seg for Champions League - historisk sponsoravtale

I kveld kom nyheten om at Brann Kvinner har signert en historisk sponsoravtale. Her kan dere lese pressemeldingen som kom i forbindelse med signeringen.

Nylig signerte Coop Hordaland og Brann Kvinner avtalen som skal ruste laget for Europa og kjøpe fri spillere fra sine sivile jobber.

Mette Hammersland, markedssjef i Brann Kvinner, er strålende fornøyd med den nye sponsoravtalen.

-Dette er en historisk avtale for oss. Å få på plass denne nå som vi rigger oss for deltakelse i Champions League er veldig viktig. Det betyr at flere spillere får en reell mulighet til å satse og at Brann Kvinner stiller sterkere i møte med internasjonale klubber, der spillere er helt frikjøpt fra sivile jobber. I så måte er sponsoravtalen med Coop utslagsgivende for hvordan vi kommer til å lykkes fremover, sier Hammersland.

Avtalen er på 1,4 millioner kroner og skal sørge for at flere av spillerne blir kjøpt fri fra sine sivile jobber, slik at de får flere proffdøgn sammen som et lag.

Under: Astrid Fjeldstad (Coop Hordaland) og Mette Hammersland (Brann Kvinner) 
Foto: Brann Kvinner

- Vi i Coop Hordaland har med begeistring fulgt reisen til og støttet IL Sandviken og nå Brann Kvinner i lang tid. Da det åpnet seg en mulighet for et større samarbeid – og vi så hva pengene kunne bidra til – ville vi mer enn gjerne stille opp, sier Astrid Fjeldstad, markeds- og medlemssjef i Coop Hordaland.

En av dem som vil få en ny hverdag er Ingrid Ryland. Til daglig jobber hun som digital markedsfører, og til nå har spill for Brann Kvinner kommet på toppen av en allerede hektisk jobbhverdag.

-  Det er jo krevende å konkurrere på toppnivå internasjonalt når man har jobb ved siden av, men vi har fått til mye med lite. Med Coop på laget får vi muligheten til å profesjonalisere satsingen og stille bedre forberedt til de spennende Champions League-kampene som venter. Det motiverer veldig, sier Ryland.

Astrid Fjeldstad i Coop Hordaland er svært fornøyd med å kunne styrke Brann Kvinner i en viktig fase, men ser også avtalen i et større perspektiv.

Coop er eid av våre kunder, og det er de som har vært tydelige på at vi må bruke sponsormidlene til å utgjøre en positiv forskjell. I tillegg er vi opptatt av og har flere initiativ rundt temaet «Like muligheter for alle». Derfor er det veldig givende å bli med på den reisen Brann Kvinner har startet og bidra til at flere kvinner kan leve av å følge sin drøm og lidenskap. Ambisjonen er også at avtalen skal inspirere neste generasjon fotballjenter til å se at det faktisk er mulig å satse på fotball i Norge, avslutter Fjeldstad.

Debatt
Sportskollektivet oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.
Saken fortsetter under annonsen.